najlepszy program dla dietetyków

    Głodówka na diecie jest niezdrowa…

    W czasie odchudzania wiele osób stosuje naprawdę drastyczne metody. Jedną z nich jest głodówka. Ludzie myślą, że jeśli przestaną jeść przez kilka dni, to znacznie schudną. Niestety nie wszystko jest takie kolorowe, jak mogłoby się wydawać i zanim zdecydujemy się na głodówkę, warto przeczytać ten artykuł, aby dowiedzieć się, że ona tak naprawdę do niczego nas nie doprowadzi, a może na nas wpłynąć naprawdę negatywnie. Jak działa głodówka? Głodzenie się zazwyczaj trwa kilka dni – najczęściej cztery. Tak naprawdę człowiek może przeżyć bez jedzenia znacznie dłużej, bo nawet miesiąc.

    Są to jednak stany maksymalnego wyczerpania organizmu. Głodzenie nie jest jednoznaczne z nieprzyjmowaniem wody! Człowiek nie może wytrzymać bez wody dłużej niż kilka dni, dlatego w czasie głodówek, jeśli już nieszczęśliwie się na nie zdecydujemy, trzeba naprawdę sporo pić – najlepiej wody mineralnej. Jeśli chodzi zaś o samą głodówkę, czynników, które przemawiają za tym, aby jej nie stosować, jest naprawdę bardzo wiele. Wśród nich warto wyróżnić co najmniej kilka.

    Głodzenie prowadzi do spalania tkanki mięśniowej, a nie tkanki tłuszczowej! Najpierw organizm korzysta z rezerw glukozy, po kilku godzinach głodzenia rozkłada glikogen do glukozy, a kiedy zapasów będzie już niewiele, z kory nadnerczy uwolni się kortyzol, który zapoczątkuje proces spalania białek … mięśniowych.

    Tak więc – zrzucimy na wadze, ale nie to, co chcielibyśmy zrzucić, bo będą to mięśnie, a fałdy tłuszczu nadal pozostaną nietknięte. Chyba nikt nie chciałby przeżyć tak drastycznego rozczarowania.

    Warto wiedzieć o tym wcześniej i informować wszystkich, którzy chcą zdecydować się na głodówkę. Ponadto przemiana materii w czasie głodzenia zostaje obniżona i to aż o 25%. Jest to 1/4 naturalnej przemiany metabolizmu. Co za tym idzie – doprowadza to do kompletnego zaburzenia regulacji wielu procesów w naszym ciele. Głodówka sprawia też, że zachowujemy się zupełnie inaczej – stajemy się opryskliwi w stosunku do innych ludzi, źli, naburmuszeni, nic nam się nie podoba, a dźwięk burczącego brzucha jest wręcz nie do zniesienia.

    Nie warto się tak męczyć, bo niczego tym nie osiągniemy. Lepiej już zastanowić się nad jakąś alternatywną dietą, która pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy i tez polega na spożywaniu niewielkich ilości pokarmów. Mogą to być:

    1. Dieta 1000 kalorii – polega na przyjmowaniu wyłącznie 1 tys. kalorii w ciągu dnia. Dieta składa się z kilku etapów, o których można przeczytać w sieci.
    2. Dieta Dukana – najpopularniejsza dieta, która polega na spożywaniu przede wszystkim produktów białkowych.
    3. Dieta niskowęglowodanowa – polega na ograniczeniu ilości spożywanych węglowodanów, które mają tendencję do odkładania się w postaci glikogenu w wątrobie i tłuszczu w całym organizmie.

    Warto trzy razy zastanowić się, zanim zdecydujemy się na głodówkę. Odchudzanie nie polega na tym, żeby niczego nie jeść, ale na tym, żeby jeść mniej i zdrowo, a to wszystko połączyć z aktywnym trybem życia. Wtedy mamy ogromne szanse na sukces.

    Czy Coca Cola Light jest rzeczywiście dietetyczna?

    Omijaj fast-foody z daleka!

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *