najlepszy program dla dietetyków

    Wolne odżywianie się – czy należy jest wolno?

    Obecnie ludzie jedzą bardzo szybko. Często jest tak, że w ogóle nie ma się czasu na przygotowywanie posiłków w ciągu tygodnia, ale też nie ma się czasu na to, by zjeść coś konkretnego na mieście. Wtedy najczęściej korzysta się z fast – foodów, z których nasz organizm w ogóle nie czerpie żadnych korzyści. Warto o tym pamiętać i zdawać sobie z tego sprawę, że szybkie jedzenie praktycznie w ogóle nie daje nam pożądanych składników odżywczych. Jeśli chcemy zjeść coś naprawdę dobrego, powinniśmy to robić również powoli. Niektórzy nie wiedzą, dlaczego powinno się wolno jeść, a już szczególnie na diecie. Przede wszystkim kiedy jemy dłużej, naszemu organizmowi wydaje się, że jemy znacznie więcej i rzeczywiście najadamy się.

    Z kolei kiedy jemy bardzo szybko, szybko też stajemy się głodni. Dlatego warto od jeść powoli i małymi kęsami. Ponadto wolne jedzenie jest przecież znacznie bezpieczniejsze. Zdarzają się sytuacje, kiedy ktoś zakrztusi się jedzeniem. W najgorszych wypadkach może się to kończyć śmiercią – szczególnie jeśli ktoś je rybę. Warto uważać na takie pokarmy, które wymagają szczególnej ostrożności, a do nich na pewno należą ryby z ośćmi.

    Oprócz tego, że jedzenie wolne jest bezpieczniejsze, jest też korzystne dla organizmu pod tym względem, że wchłaniamy znacznie więcej składników pokarmowych w naszym układzie trawiennym. Polega to na tym, że pokarm trafia wolno do przewodu i może być na spokojnie trawiony. Kiedy jemy szybko, organizm również się spieszy i traw niedokładnie, a przez to nawet jeśli jemy coś zdrowego, to tracimy naprawdę wiele składników odżywczych. Inną ważną zaletą powolnego jedzenia jest to, że mamy czas na obróbkę pokarmu w jamie ustnej.

    Rozdrobnienie kęsów jest ważne, bo wtedy żołądek i jelita nie muszą się tak bardzo męczyć strawieniem, jak w przypadku kiedy spożywamy naprawdę duże kęsy. Warto wiedzieć o tym wszystkim i dwa razy zastanowić się zanim ponownie będziemy jeść w ogromnym pośpiechu. Czas jest dla nas, a nie my dla czasu. Jeśli nam go brakuje, wystarczy wstawać nieco wcześniej.

    A jakie są wady szybkiego jedzenia? Oto kilka z nich:

    1. Pokarm jest źle rozdrobniony – wtedy układ trawienny strasznie się męczy, bo musi sam dużą ilością wydzielanych enzymów powodować rozkład takiego dużego kęsa. Jeśli chcemy ulżyć naszemu żołądkowi i jelitom, wystarczy pogryźć pokarm kilkakrotnie więcej razy, a na pewno będzie lżej. Szybkie jedzenie to ciężkostrawne jedzenie.
    2. Ryzyko zadławienia, uduszenia – wolniejsze jedzenie jest po prostu o wiele bezpieczniejsze, dlatego warto na nie stawiać.
    3. Gorsze wchłanianie w jelitach – nieważne, czy to co jemy jest zdrowe czy nie. Ważne, że wchłanianie będzie znacznie gorsze.

    Powolne jedzenie jest ważne dla odchudzających, bo mogą oni w ten sposób oszukiwać swój organizm – wystarczy jeść naprawdę małymi kęsami, a ciało przygotuje się jak na przyjęcie dużej ilości pokarmów. Jest to na pewno bardzo korzystne i sprytne rozwiązanie, które pomoże nam zwalczyć głód w czasie odchudzania. Warto jeść powoli!

    Najpopularniejsza dieta świata – Dieta Dukana

    Czy istnieją dietetyczne lody?

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *