najlepszy program dla dietetyków

    Jak dieta jest w stanie pomóc w walce z cholesterolem?

    Bardzo dużo osób nadmiernie się go oboi, ponieważ zbyt duża jego ilość doprowadza do zmniejszenia przepływu krwi w naczyniach krwionośnych i tym samym jest w stanie doprowadzić do problemów z sercem. Naczynia krwionośne przez cały czas są miejscem do bitwy pomiędzy dobrym, a złym cholesterolem. Na podstawie badań morfologicznych dobry cholesterol można odczytać jako HDL, zaś ten zły LDL.

    Jak się bada poziom cholesterolu?

    Żeby sprawdzić jak prezentuje się poziom cholesterolu u danego człowieka trzeba poddać się badaniom na cholesterol ogólny oraz na frakcję cholesterolu LDL i HDL.

    Jeżeli okaże się, że borykasz się z podwyższonym poziomem cholesterolu LDL, będzie to jednoznaczne z tym, że musisz wprowadzić do swojej diety naprawdę szereg zmian. Przede wszystkim postaraj się pozbyć wszelkich tłuszczy pochodzenia zwierzęcego, czyli masło oraz smalec, jednak również muszą zostać usunięte te tłuszcze, które znajdować możesz w innych wyrobach np. tłuste mięsa pokroju baraniny, golonki, czy tłuste sery jak żółty i pleśniowy, tłuste wędliny, czy tłusty nabiał. Zamiast tego typu tłuszczu spożywaj olej roślinny, który może być użytkowany jak dodatek do potraw. Ponadto wybierz ryby morskie, a mogą być to chociażby łosoś, śledź, halibut, dorsz, sardynki, makrela czy owoce morza. Dzięki temu, że zawierają one nienasycony kwas tłuszczowy omega-3 są w stanie obniżyć poziom trójglicerydów oraz złego cholesterolu LDL, a podwyższą tym samym poziom tego dobrego, czyli HDL. Kwasy tłuszczowe omega-3 możesz odnaleźć również w oleju lnianym oraz rzepakowym, pod warunkiem, że jest z pierwszego tłoczenia, orzechach oraz w kiełkach zbóż.

    Postaraj się spożywać większą ilość błonnika, które możesz znaleźć w warzywach i owocach, zwłaszcza w jabłkach. Decyduj się naw wybranie ciemnych owoców, takich jak aronia. Pełnią one rolę idealnego źródła antyoksydantów. DZięki nim jesteś w stanie zapobiec problemowi związanemu z odkładaniem się cholesterolu w naczyniach krwionośnych. Porównywalne efekty działania otrzymasz dzięki spożywaniu witamin C oraz E, a możesz je odnaleźć w kapuście, sałacie, ziarnach zbóż, soi, kakao, zielonej herbacie, grejpfrutach i czerwonym winie.

    Które warzywa obniżą poziom cholesterolu?

    Niezwykłym warzywem, dzięki któremu jesteś w stanie obniżyć poziom negatywnego cholesterolu LDL będzie przede wszystkim czosnek, a dokładniej chodzi o substancję, która w nim jest, czyli allicynę. Spożywaj minimum jeden ząbek czosnku na dzień. Postaraj się wybierać produkty zbożowe, które cechują się najmniejszym poziomem przetworzenia, jak chociażby chleb razowy zamian pszennego, makaron pełnoziarnisty zamiar makaronu białego, brązowy ryż zamiast ryżu białego. Jedz dużo kaszy, która posiada niski indeks glikemiczny. Tego typu produkty spożywcze zawierają sporą ilość błonnika, dzięki któremu będziesz w stanie szybko wyeliminować zły cholesterol.

    Jeżeli będziesz żyć według tychże wskazówek to szybko dostrzeżesz, że poziom dobrego cholesterolu HDL znacznie uległ poprawie, zaś poziom tego złego LDL radykalnie się obniżył.

    Czym są węglowodany złożone?

    Jak witaminy wpływają na stan skóry?

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *