najlepszy program dla dietetyków

    Jak witaminy wpływają na stan skóry?

    Witaminy mają bardzo poważny wpływ na to jak prezentuje się wygląd skóry. Aby efektywnie korzystać z tego co mogą oferować witaminy to nie wystarczy zastosowanie ich w kremie, ale trzeba pamiętać, aby dostarczać je poprzez odpowiednią dietę, bądź zdecydować się na przyjmowanie suplementów diety. Bardzo często niedobory witaminowe mogą objawiać się pod postacią stanu zapalnego skóry.

    Jakiego rodzaju witaminy dobrze oddziałują na skórę?

    Skóra tak naprawdę to największy narząd w ludzkim organizmie. Jest niezwykle istotna, ponieważ odpowiada za ochronę wszystkiego co jest wewnątrz człowieka, bierze udział w procesie termoregulacji i pełni rolę pierwszej linii obronnej przed drobnoustrojami, które są patogenne. Podczas lata niezwykle często skórę się odsłania niezwykle mocno i zwraca się na nią szczególną uwagę, dlatego tak istotne jest to, aby prezentowała się ona w dobry i zdrowy sposób. Trzeba pamiętać, iż jest naprawdę wiele różnego rodzaju procesów chorobowych, które to czas się w organizmie i niedoborów składników witaminowo-mineralnych jest w stanie objawiać się poprzez zmiany skórne pod postacią skóry suchej, białych czy czerwonych plam, wysypki, łuszczenia, krost czy trądziku.

    Najbardziej istotnymi witaminy dla skóry, które cechują się działaniem antyoksydacyjnym są:

    Witamina A – Ze względu na zbyt małą jej ilość w organizmie sucha skóra zaczyna się łuszczyć. Witamina A posiada prekursor w postacie Beta karotenu. Bardzo dużą jej ilość możecie odnaleźć w rybim tłuszczu, wątrobie, śmietanie, serze, maśle, tłustym mleku i w żółtych, pomarańczowych oraz zielonych warzywach.

    Witamina E – Bardzo dużo osób nazywa ją witaminą młodości, ponieważ jest w stanie wpłynąć na zatrzymanie się starzenia komórek i dzięki niej witamina A się nie utlenia. Niezwykle bogatym źródłem witaminy E mogą być tłuszcze roślinne i nasiona słonecznika, migdały, orzechy oraz zbożowe produkty pełnoziarniste.

    Witamina C – Pozbywa się wolnych rodników, które doprowadzają do uszkodzenia komórek skóry, doprowadzając do tego, że szybciej się starzeje. Dodatkowo jest potrzebna, aby wytwarzać dużo kolagenu i substancji, które są odpowiedzialne za uszczelnianie śródbłonka naczyń włosowatych. Dodatkowo przeciwdziała powstawaniu przebarwień na skórze, gdyż bierze udział w syntezowaniu melaniny.

    Witamina B2 – Ze względu na jej zbyt małą ilość można doprowadzić do łojotoku czy popękanych kącików ust. Bardzo jej duża ilość znajduje się w pieczywu pełnoziarnistym, drożdżach oraz mleku.

    Biotyna – Niedobory tej substancji doprowadzają do pojawiania się łupieżu, łuszczenia się skóry czy łojotoku. Biotyna znajduje się w warzywach strączkowych, czyli soi, fasoli czy soczewicy, a szczególnie w żółtkach jaj.

    Warto tez zwrócić szczególną uwagę na inne witaminy, które w sposób pośredni odpowiadają za stan skóry, czyli witaminy D, niacyna oraz witamina B6.

    Jak dieta jest w stanie pomóc w walce z cholesterolem?

    Jak powinna wyglądać zdrowa dieta?

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *