najlepszy program dla dietetyków

    Wypij zdrowie, czyli czas na smoothie

    O zdrowotnych właściwościach warzyw, nie trzeba przekonywać nawet najmłodszych. To kolorowe, pełne witamin, niskokaloryczne produkty, czyli idealni sprzymierzeńcy prawidłowego odżywiania. Mimo wszystko, nie każdy z spożywa je tak często, jak powinien, ponieważ nie koniecznie przepada za ich smakiem. Jak więc przemycić je do codziennej diety, aby przynosiły zdrowie i jednocześnie smakowały?

    Istnieje bardzo dużo sposobów przygotowywania i obróbki różnych produktów w kuchni. Pieczenie, smażenie, gotowanie, grillowanie to również te metody, które idealnie sprawdzają się przy przyrządzaniu warzyw. Surowe warzywa saute, bądź w postaci surówki są świetnym dodatkiem do dań. Nadal jednak mamy do czynienia z całymi warzywami, które nie koniecznie odnajdują wielu zwolenników. Rozwiązaniem tego problemu może być smoothie, sok lub shake. Czym się różnią i jak je przygotować?

    Warzywa w postaci napoju możemy spożywać w wielu formach. Jedną z nich jest smoothie – czyli mieszanka owoców i warzyw, która zmiksowana na gładko w blenderze np. kielichowym podawana jest z dodatkiem soku lub wody. Ten sposób pozwala uzyskać napój, który jest prawdziwą bombą witaminową. Szczególnie pożądany w upalne dni, wychładza, odżywia, nawilża i regeneruje. Najczęściej smoothie przygotowujemy z owoców truskawki, malin i jagód, ale ostatnio można zauważyć rosnącą popularność szpinaku czy jarmużu w tego typu produktach. Co więcej, niespotykane i dosyć kontrowersyjne połączenia owoców i warzyw mogą przynieść nam duże zaskoczenie w postaci oryginalnego smaku. Najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że pozornie niesmaczne czy mdłe warzywa, których nie zjedlibyśmy w normalnej postaci, w formie soku stają się prawdziwą ucztą dla zmysłów.

    Często w takich zestawieniach pojawia się słowo shake, zamiennie używane z pojęciem smoothie. Pomimo, że pozornie to dwa bardzo podobne do siebie napoje, jednak zamiast dodatku soku bądź wody zawiera jogurt, maślankę czy mleko. W efekcie powstanie prawdziwie naturalny koktajl, który możemy przygotować samodzielnie, z wybranych wcześniej składników. Jeśli nie mikser, to wyciskarka. Sok przygotowany w ten sposób na pewno nie będzie zawierał dodatku cukru, ulepszaczy czy barwników -– po prostu płynne zdrowie.

    Diety Dietmap – sprawdź zdrową dietę odchudzającą z setkami praktycznych przepisów na zdrowe i pyszne posiłki.

    Czy te produkty pozwolą Ci uzupełnić żelazo?

    Doskonała dieta dla osób cierpiących na cukrzycę