najlepszy program dla dietetyków

    Wypij zdrowie, czyli czas na smoothie

    O zdrowotnych właściwościach warzyw, nie trzeba przekonywać nawet najmłodszych. To kolorowe, pełne witamin, niskokaloryczne produkty, czyli idealni sprzymierzeńcy prawidłowego odżywiania. Mimo wszystko, nie każdy z spożywa je tak często, jak powinien, ponieważ nie koniecznie przepada za ich smakiem. Jak więc przemycić je do codziennej diety, aby przynosiły zdrowie i jednocześnie smakowały?

    Istnieje bardzo dużo sposobów przygotowywania i obróbki różnych produktów w kuchni. Pieczenie, smażenie, gotowanie, grillowanie to również te metody, które idealnie sprawdzają się przy przyrządzaniu warzyw. Surowe warzywa saute, bądź w postaci surówki są świetnym dodatkiem do dań. Nadal jednak mamy do czynienia z całymi warzywami, które nie koniecznie odnajdują wielu zwolenników. Rozwiązaniem tego problemu może być smoothie, sok lub shake. Czym się różnią i jak je przygotować?

    Warzywa w postaci napoju możemy spożywać w wielu formach. Jedną z nich jest smoothie – czyli mieszanka owoców i warzyw, która zmiksowana na gładko w blenderze np. kielichowym podawana jest z dodatkiem soku lub wody. Ten sposób pozwala uzyskać napój, który jest prawdziwą bombą witaminową. Szczególnie pożądany w upalne dni, wychładza, odżywia, nawilża i regeneruje. Najczęściej smoothie przygotowujemy z owoców truskawki, malin i jagód, ale ostatnio można zauważyć rosnącą popularność szpinaku czy jarmużu w tego typu produktach. Co więcej, niespotykane i dosyć kontrowersyjne połączenia owoców i warzyw mogą przynieść nam duże zaskoczenie w postaci oryginalnego smaku. Najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że pozornie niesmaczne czy mdłe warzywa, których nie zjedlibyśmy w normalnej postaci, w formie soku stają się prawdziwą ucztą dla zmysłów.

    Często w takich zestawieniach pojawia się słowo shake, zamiennie używane z pojęciem smoothie. Pomimo, że pozornie to dwa bardzo podobne do siebie napoje, jednak zamiast dodatku soku bądź wody zawiera jogurt, maślankę czy mleko. W efekcie powstanie prawdziwie naturalny koktajl, który możemy przygotować samodzielnie, z wybranych wcześniej składników. Jeśli nie mikser, to wyciskarka. Sok przygotowany w ten sposób na pewno nie będzie zawierał dodatku cukru, ulepszaczy czy barwników -– po prostu płynne zdrowie.

    Diety Dietmap – sprawdź zdrową dietę odchudzającą z setkami praktycznych przepisów na zdrowe i pyszne posiłki.

    Czy te produkty pozwolą Ci uzupełnić żelazo?

    Doskonała dieta dla osób cierpiących na cukrzycę

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *