najlepszy program dla dietetyków

    Doskonała dieta dla osób cierpiących na cukrzycę

    Cukrzyca w dzisiejszych czasach należy do grona najczęstszych chorób przewlekłych XXI wieku. Najczęstszym powodem występowania tej choroby jest otyłość, która jest efektem tego, iż dana osoba źle się odżywia. Dzięki odpowiedniej diecie, cukrzyk jest w stanie panować nad poziomem cukru w swojej krwi. To w jaki sposób waha się poziom glukozy jest w stanie doprowadzić do hipoglikemii, albo hiperglikemii, które są w stanie być niesamowicie groźne dla życia człowieka. Dieta u cukrzyka jest zawsze niezwykle istotnym elementem. Dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie będzie można wpłynąć na to, że przeciwdziałać się będzie wahaniom glukozy oraz doprowadzić do tego, iż problem z nadwagą zostanie zażegnany i zapobiegnie się tym samym problemom z cukrzycą, jak chociażby cukrzycowa stopa, czy rany, które goją się bardzo ciężko.

    Dieta dla cukrzyka

    Niezwykle istotną kwestią podczas leczeniu cukrzycy jest zastosowanie się do odpowiedniej diety, która powinna cechować się następującymi kwestiami:

    Spożywanie 5 posiłków dziennie w ciągu dnia, stosując przy tym odstęp rzędu 3/4 godzin. Pozwoli to na zminimalizowanie wahań w poziomie glukozy i nie wystąpi ochota na podjadanie pomiędzy posiłkami.

    Wszystkie posiłki powinny posiadać węglowodany i skrobię. Wszystkie produkty, które je zawierają cechować się powinny niskim indeksem glikemicznym. Cukrzycy powinni spożywać takie produkty jak pełnoziarniste pieczywo, makaron pełnoziarnisty, kasza gryczana i jęczmienna czy też brązowy ryż.

    Postarajcie się spożywać jak najmniejszą ilość tłuszczy, a zwłaszcza tych pochodzenia zwierzęcego, które doprowadzają do otyłości i miażdżycy. Jeśli zaś chodzi o to co powinno się w niej zawierać to nienasycone kwasy tłuszczowe omega-6 i omega-3. Można je znaleźć w rybach, oliwie z oliwek, nasionach słonecznika, oleju słonecznikowym czy orzechach.

    Jeść dziennie 5 porcji owoców oraz warzyw, które cechują się niskim indeksem glikemicznym. Dzięki zawartemu w nich błonnikowy można spowolnić wchłanianie się glukozy w jelitach, a dodatkowo pełnią one rolę idealne źródła witamin oraz składników mineralnych. Warto zwracać szczególną uwagę na marchewkę, rośliny strączkowe, kapustę, sałatę, buraki, brokuły i jabłka, porzeczki, pomarańcze, truskawki oraz maliny.

    wysokobiałkowa dieta, bądź nisko tłuszczowa jest w stanie w szybkim tempie doprowadzić, że zmniejszona zostanie masa ciała i poprawie ulegnie glikemia. Nadmierna ilość białka jest w stanie wpłynąć niekorzystnie na zły stan wielu narządów, jak nerki czy wątroba, dlatego nie rezygnujecie ze wszystkich źródeł tłuszczy czy węglowodanów.

    Spożywajcie jedzenie powoli. Warto też codziennie jeść śniadanie, aby wyregulować sobie poziom glukozy we krwi.

    Złym pomysłem jest podjadanie pomiędzy posiłkami.

    Nie smażcie jedzenia i nie duście go na tłuszczu. O wiele lepszym wyjściem jest gotowanie na parze, czy samo gotowanie i duszenie bez tłuszczu, pieczenie oraz grillowanie beztłuszczowe.

    Każdy cukrzyk powinien też wiedzieć, że nie powinien spożywać alkoholu, a to z tego względu, że działa on w sposób hipoglikemizujacy, a jego spożywanie jest w stanie doprowadzić do śpiączki cukrzycowej. Sytuacja ma się podobnie u osób zdrowych, ponieważ osoby cierpiące na cukrzycę powinny pić minimum dwa litry wody/napojów w ciągu dnia. Najlepiej jest pić wysokomineralizowaną wodę i zieloną herbatę.

    W momencie, gdy przygotowuje się posiłek dla cukrzy dobrze jest stosować surowe warzywa i owoce, dlatego że produkty tego typu poddane obróbce termiczne cechują się często większym indeksem glikemicznym. Dobrze jest spożywać jabłka, gdyż posiadają kwercetynę, która jest flawonoidem, dzięki któremu można zapobiec stanom zapalnym, które według wielu naukowców są w stanie zwalczać cukrzycę. Okazuje się, że osoby, które jedzą dużo jabłek o 20% rzadziej chorują na cukrzycę. Kwercetyna jest możliwa do znalezienie w owocach jagodowych czy kapuście.

    Żeby nie borykać się z napadami głodu, cukrzycy powinni stosować chrom. Dzięki temu łatwiej im będzie zadbać o odpowiednią wagę. Niezwykle istotne jest to, że wystarczy 400 mikrogramów tejże substancji, aby być w stanie doprowadzić do uregulowania poziomu cukru we krwi.

    Wypij zdrowie, czyli czas na smoothie

    Idealna dieta dla osób z problemami serca

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *