najlepszy program dla dietetyków

    Czy warto spożywać tłuszcze nasycone?

    Bardzo wiele osób utożsamia tłuszcze nasycone z tłuszczami, które cechują się pochodzeniem zwierzęcym. Dlatego też nie ma co sie dziwić, że ostatnim czasem bardzo często było słychać krytykę w ich stronę. Tłuszcze nasycone stały się dla wielu osób powodem chorób serca, czy wysokiego poziomu cholesterolu. Okazywało się jednak, że mało kto tak naprawdę wiedział czym są te tłuszcze nasycone. Dlatego każdy powinien się zastanowić czy wie jakie są różnice pomiędzy tłuszczami nasyconymi i tłuszczami nienasyconymi?

    Czym są tłuszcze nasycone?

    Tłuszczami nasyconymi nazywane są kwasy tłuszczowe nasycone, które można znaleźć w danych źródłach tłuszczu. Ciekawe jest to, iż dużo osób traktuje te tłuszcze tak samo, a prawda jest taka, że iż tłuszcze nasycone są w stanie się od siebie bardzo różnić, ponieważ wszystkie inaczej działają. Tłuszcze nasycone mają to do siebie, że w podobny sposób co inne są w stanie dostarczyć człowiekowi energii, doprowadzając do tego, że lepiej przyswaja składniki odżywcze, witaminy oraz są w stanie pomóc podczas budowania błon komórkowych. Poza tymi funkcjami tłuszczów nasyconych nierzadko wymieniane są jeszcze inne. Na podstawie badań można doszukać się również, ich antybakteryjnego działania, lecz trzeba mieć świadomość, iż nie każdy rodzaj tłuszczu nasyconego został poddany badaniom.

    Kwasy tłuszczowe nasycone czy nienasycone?

    Tłuszcze nienasycone oraz te nasycone można znaleźć w szeregu rożnych produktów spożywczych, lecz one na organizm działają nieco inaczej. Tłuszcze nienasycone cechują się pozytywnym wpływem na to jak funkcjonuje ludzkie serce, zaś tłuszcze nasycone są w stanie wpływać negatywnie na nie, poprzez podnoszenie poziomu cholesterolu LDL, doprowadzając tym samym do kłopotów z sercem. Tłuszcze nasycone można odszukać w pożywieniu pochodzenia zwierzęcego czy w takim, które jest przetworzone. Jeśli zaś chodzi o nienasycone tłuszcze to ich powinno się poszukiwać w orzechach, oliwkach czy awokado. W dzisiejszych czasach mają one niezwykle dużo popularności, ze względu na to, iż potrafią podwyższyć poziom cholesterolu HDL, a obniżyć poziom LDL. Dlatego też osoby, które borykają się z problemami wynikającymi ze złego bilansu cholesterolu, powinny zdecydować się na wybrani takich produktów, które posiadają kwasy tłuszczowe nienasycone, zaś odstawić te, który posiadają dużo tłuszczów nasyconych.

    Eksperci omawiający problematykę żywienia twierdzą, iż radykalne diety polegające na zredukowaniu udziału tłuszczów do minimum nie będą zbyt korzystne dla człowieka. Tłuszcz jest niezwykle istotny dla organizmu ludzkiego, dzięki niemu jest w stanie dobrze funkcjonować. Wystarczy, że się zadba o to, aby w diecie można było znaleźć niezwykle istotne tłuszcze nienasycone, uważając na to, aby nie spożywać zbyt dużo tłuszczów nasyconych.

    Idealna dieta dla osób z problemami serca

    4 propozycje dań na spotkanie przy grillu

    Napisz komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *